כתיבת תוכן – אמנות הולכת ונעלמת
כתיבת תוכן איכותית לא נעלמה מן העולם. ההפך הוא הנכון עם הניסיון
הההולך וגובר לצד הידע האנושי הגובר בכל שניה כתיבת התוכן על כל סוגיה וגווניה
הולכת ומשתבחת גם היא.
הבעיה מתחילה כאשר הכתיבה האיכותית הולכת ומתכסה בשכבה המתעבה של
כותבי "תוכן זבל", שעניינם העיקרי הוא למלא מכסת כמות של מילים ולא
בהכרח להבין את הצורך האמיתי בכתיבת התוכן והצורך האמיתי של הגולש בקריאת התוכן.
תוכן איכותי צריך:
להכיל בתוכו את המסר שאנו רוצים להעביר אל הגולש, הקורא או באופן כללי
הנמען שאליו מכוון התוכן.
להיות מובן וקריא גם ללקוח ולא רק לכותב.
להיות מוכוון מטרה כבר מראש. האם אנו רוצים להעביר לקורא מידע? האם
אנו רוצים למכור לו מוצר? האם אנו רוצים להבהיר לו מדוע כדאי לו לבחור בנו ולא
במתחרים?
להיות כתוב ב"שפה" של הקורא הפוטנציאלי.
להכתב בשפה רהוטה, לא להכיל שגיאות כתיב והגהה ולעמוד בכללים הנוקשים
ביותר של כללי התחביר והפיסוק.
מחירי כתיבת תוכן
מאחר שכותבי תוכן החלו לצוץ כפטריות אחרי הגשם, נוצר מצב אבסורדי בו
מאמר נמכר במחירים אבסורדים שגם ידידנו ההודים לעיתים לא יכולים לעמוד בתחרות. גם
כלקוחות וגם ככותבים, קחו בחשבון כי לא ניתן לכתוב תוכן מכל סוג, ולו ברמת איכות
מעט מעל המינימום עבור מחירו של עדש אחד מנזיד העדשים.
ועל זה כבר אמרו פעם:
מה שמשלמים עליו בזול – בסוף עולה ביוקר.
אז תוכן יקר זה תוכן טוב...
ממש לא! גם כאן כמו בכל קנייה, כדאי להשוות בין המוצרים והשירותים
ולבסוף לאחר שקלול כלל המאפיינים החשובים לבחור באופציה הנכונה ביותר ולא באופציה
הזולה ביותר. בקשו תמיד לקבל דוגמאות כתיבה רלוונטיות לסוג הכתיבה שאליו אתם
נדרשים. אם הצורך שלכם הוא במאמר שיווקי, מן הסתם ששליחת דוגמא של תוכן
אינפורמטיבי אינה משקפת את יכולותיו של הכותב בסוג כתיבה אחר.
וכפי שכבר מיליון אחרים טענו לפני, התוכן הוא המלך, ואת זה אסור
לשכוח!
גיל סרברניק
office@gota.co.il
GOTA
כתיבת תוכן| קידום אורגני | קידום ממומן | תוכן לאתרים | קופירייטינג